Przedstawione poniżej informacje dotyczą co prawda przetwornic częstotliwości typu NXL, jednak większość funkcji użytkowych jest taka sama jak modeli NX oraz CX. W poniższym opisie przedstawiono tylko najważniejsze informacje z punktu widzenia obsługi, jeżeli przedstawione tu informacje okażą się nie wystarczające zachęcamy do zapoznania się z pełną wersją dokumentacji dostępnej pod adresem: http://www.sterowniki.szarp.com.pl/docs/szarp-plc-howto/pdf/vacon_nxl.pdf
Tabela 26-1. Numery funkcji i adresy MODBUS przetwornicy częstotliwości Vacon NXL
Lp. | Kod | Nazwa | Jednostka | Precyzja | Modbus ID |
---|---|---|---|---|---|
1 | V1.1 | Częstotliwość wyjściowa | Hz | 2 | 1 |
2 | V1.2 | Częstotliwosć zadana | Hz | 2 | 25 |
3 | V1.3 | Prędkość obrotowa silnika | obr/min | 0 | 2 |
4 | V1.4 | Prąd silnika | A | 2 | 3 |
5 | V1.5 | Moment obrotowy silnika | % | 1 | 4 |
6 | V1.6 | Moc silnika | % | 1 | 5 |
7 | V1.7 | Napięcie na silniku | V | 1 | 6 |
8 | V1.8 | Napięcie na szynie DC | V | 0 | 7 |
9 | V1.9 | Temperatura przemiennika | C | 0 | 8 |
10 | V1.10 | Wejście analogowe 1 | - | 2 | 13 |
11 | V1.11 | Wejście analogowe 2 | - | 2 | 14 |
12 | V1.12 | Analogowe wyjście prądowe | mA | 2 | 26 |
13 | V1.13 | Analogowe wyjście prądowe 1 k.r. | mA | 2 | 31 |
14 | V1.14 | Analogowe wyjście prądowe 2 k.r. | mA | 2 | 32 |
15 | V1.15 | DIN1, DIN2, DIN3 | - | 0 | 15 |
16 | V1.16 | DIE1, DIE2, DIE3 | - | 0 | 33 |
17 | V1.17 | RO1 | - | 0 | 34 |
18 | V1.18 | ROE1, ROE2, ROE3 | - | 0 | 35 |
19 | V1.19 | DOE1 | - | 0 | 36 |
20 | V1.20 | Wartość zadana regulatora PID | % | 1 | 20 |
21 | V1.21 | Wartość rzeczywista PID | % | 1 | 21 |
22 | V1.22 | Wartość uchybu PID | % | 1 | 22 |
23 | V1.23 | Wyjście regulatora PID | % | 1 | 23 |
24 | V1.24 | Wyjścia 1,2,3 funkcji autochange | - | 2 | 30 |
25 | P2.1.1 | Częstotliwość minimalna | Hz | 2 | 101 |
26 | P2.1.2 | Częstotliwość maksymalna | Hz | 2 | 102 |
27 | P2.1.3 | Czas przyśpieszenia | s | 1 | 103 |
28 | P2.1.4 | Czas hamowania | s | 1 | 104 |
29 | P2.1.5 | Ograniczenie prądu wyjściowego | A | 1 | 107 |
30 | P2.1.6 | Napięcie znamionowe silnika | V | 0 | 110 |
31 | P2.1.7 | Częstotliwość znamionowa | Hz | 2 | 111 |
32 | P2.1.8 | Prędkość znamionowa | obr/min | 0 | 112 |
33 | P2.1.9 | Prąd znamionowy | A | 1 | 113 |
34 | P2.1.10 | Znamionowy cos(fi) | - | 2 | 120 |
35 | P2.1.11 | Funkcja startu | - | 0 | 505 |
36 | P2.1.12 | Funkcja zatrzymania | - | 0 | 506 |
37 | P2.1.13 | Optymalizacja U/f | - | 0 | 109 |
38 | P2.1.14 | Wyb. miejsc zad. częstotl. | - | 0 | 117 |
39 | P2.1.15 | Wybór sygn.. AI2 | - | 0 | 390 |
40 | P2.1.16 | Funk. wyjścia analogowego | - | 307 | |
41 | P2.1.17 | Funk. wej. cyfrowego DIN2 | - | 319 | |
42 | P2.1.18 | Funk. wej. cyfrowego DIN3 | - | 301 | |
43 | P2.1.19 | Prędkość zadana 1 | Hz | 105 | |
44 | P2.1.20 | Prędkość zadana 2 | Hz | 106 | |
45 | P2.1.21 | Aut. wznowienie pracy | - | 731 | |
46 | P2.1.22 | Ukrywanie parametrów | - | 115 | |
47 | P2.2.1 | Funk. wej. cyfrowego DIE1 | - | 368 | |
48 | P2.2.2 | Funk. wej. cyfrowego DIE2 | - | 330 | |
49 | P2.2.3 | Funk. wej. cyfrowego DIE3 | - | 369 | |
50 | P2.2.4 | AI1 jako DIN4 | - | 499 | |
51 | P2.2.5 | Wyb. sygnału AI1 | - | 377 | |
52 | P2.2.6 | Zakr. sygnału AI1 | - | 379 | |
53 | P2.2.7 | Wyb. min. AI1 | % | 2 | 380 |
54 | P2.2.8 | Wyb. max. AI1 | % | 2 | 381 |
55 | P2.2.9 | Inwersja AI1 | - | 0 | 387 |
56 | P2.2.10 | Filtr AI1 | s | 2 | 378 |
57 | P2.2.11 | Wyb. sygnału AI2 | - | 388 | |
58 | P2.2.12 | Zakr. sygnału AI2 | - | 390 | |
59 | P2.2.13 | Wyb. min. AI2 | % | 2 | 391 |
60 | P2.2.14 | Wyb. max. AI2 | % | 2 | 392 |
61 | P2.2.15 | Inwersja AI2 | - | 0 | 398 |
62 | P2.2.16 | Filtr AI2 | s | 2 | 389 |
63 | P2.2.17 | potencj. kasowanie częstotl | - | 0 | 367 |
64 | P2.2.18 | Skalowanie sygn. min. | - | 2 | 344 |
65 | P2.2.19 | Skalowanie sygn. max. | - | 2 | 345 |
66 | P2.2.20 | Wyb. sygn. wej./panel | - | 0 | 121 |
67 | P2.2.21 | Wyb. sygn. wej./magistrala | - | 0 | 122 |
68 | P2.3.1 | Funkcja wyjścia RO1 | - | 0 | 313 |
69 | P2.3.2 | Funkcja wyjścia ROE1 | - | 0 | 314 |
70 | P2.3.3 | Funkcja wyjścia ROE2 | - | 0 | 317 |
71 | P2.3.4 | Funkcja wyjścia DOE1 | - | 0 | 312 |
72 | P2.3.5 | Wyb. funkcji wyj. an. | - | 0 | 307 |
73 | P2.3.6 | Filtr wyj. an. | s | 2 | 308 |
74 | P2.3.7 | Inwersja wyj. an. | - | 0 | 309 |
75 | P2.3.8 | Zakr. wyj. an. | - | 0 | 310 |
76 | P2.3.9 | Skalowanie wyj. an, | % | 0 | 311 |
77 | P2.3.10 | Funk. sygn. an. 1 | - | 0 | 472 |
78 | P2.3.11 | Funk. sygn. an. 2 | - | 0 | 479 |
79 | P2.3.12 | Sygn. wybr. częst. wyjść. funkcja | - | 0 | 315 |
80 | P2.3.13 | Sygn. wybr. częst. wyjść. sygn | - | 0 | 316 |
81 | P2.4.1 | Ch-ka hamowania/przyspieszania | s | 1 | 500 |
82 | P2.4.2 | Sterownik hamowania | - | 0 | 504 |
83 | P2.4.3 | Prąd hamowania DC | A | 1 | 507 |
84 | P2.4.4 | Czas hamow. przy zatrzymaniu | s | 2 | 508 |
85 | P2.4.5 | Częstotl. rozp. przy hamowaniu | Hz | 2 | 515 |
86 | P2.4.6 | Czas hamowania przed startem | s | 2 | 516 |
87 | P2.4.7 | Hamowanie strumieniem | - | 0 | 520 |
88 | P2.4.8 | Hamow. str. wart. prądu | A | 1 | 519 |
89 | P2.5.1 | Dolna granica. cz. zabr. | Hz | 1 | 509 |
90 | P2.5.2 | Górna granica cz. zabr. | Hz | 1 | 510 |
91 | P2.5.3 | Skal. czasu przysp./hamow. w prz. zabr. | - | 1 | 518 |
92 | P2.6.1 | Tryb sterowania silnika | - | 0 | 600 |
93 | P2.6.2 | wybór ch-ki U/f | - | 0 | 108 |
94 | P2.6.3 | Punkt osłabienia pola | Hz | 2 | 602 |
95 | P2.6.4 | Nap. w punkcie osłab. pola | % | 2 | 603 |
96 | P2.6.5 | Progr. U/f f w punkcie śr. | Hz | 2 | 604 |
97 | P2.6.6 | Progr. U/f U w punkcie śr. | % | 2 | 605 |
98 | P2.6.7 | Progr. U/f U dla f=0 | % | 2 | 606 |
99 | P2.6.8 | Częstotliwość kluczowania | kHz | 1 | 601 |
100 | P2.6.9 | Reg. nadnapięciowy | - | 0 | 607 |
101 | P2.6.10 | Reg. podnapięciowy | - | 0 | 608 |
102 | P2.7.1 | Odp. na usterkę źr. zad. 4mA | - | 0 | 700 |
103 | P2.7.2 | Odp. na usterkę zewnętrzną | - | 0 | 701 |
104 | P2.7.3 | Odpowiedź na zbyt niskie napięcie | - | 0 | 727 |
105 | P2.7.4 | Odpowiedź na usterkę fazy wyjsciowej | - | 0 | 702 |
106 | P2.7.5 | Odpowiedź na zwarcie doziemne | - | 0 | 703 |
107 | P2.7.6 | Odp. na zad. termika silnika | - | 0 | 704 |
108 | P2.7.7 | Zab. term. wsp. temp. ot. silnika | % | 1 | 705 |
109 | P2.7.8 | Zab. term. wsp. temp. ot. V=0 | % | 1 | 706 |
110 | P2.7.9 | Zab. term. ciep. st. czas | min | 0 | 707 |
111 | P2.7.10 | Zab. term. cykl. obciążenia | % | 0 | 708 |
112 | P2.7.11 | Zab. przed utykiem silnika | - | 0 | 709 |
113 | P2.7.12 | Prąd utyku | A | 1 | 710 |
114 | P2.7.13 | Czas utyku silnika | s | 2 | 711 |
115 | P2.7.14 | Max. f utyku | Hz | 1 | 712 |
116 | P2.7.15 | Zab. przed niedociążeniem | - | 0 | 713 |
117 | P2.7.16 | Zab. przed niedoc. dla f= fznam. | % | 1 | 714 |
118 | P2.7.17 | Zab. przed niedoc. dla f=0 | % | 1 | 715 |
119 | P2.7.18 | Zab. przed niedoc. czas niedoc. | s | 1 | 716 |
120 | P2.7.19 | Odp. na usterkę na wej. termist. | - | 0 | 732 |
121 | P2.7.20 | Odp. na usterkę mag. komunikacyjnej | - | 0 | 733 |
122 | P2.7.21 | Odp. na usterkę slotu karty rozsz. | - | 0 | 734 |
123 | P2.7.22 | Kontrola wybr. wielkości | - | 0 | 735 |
124 | P2.7.23 | Ogr. kontroli wybr. wielkości | % | 1 | 736 |
125 | P2.7.24 | Opóźnienie sygn. wybr. wielkości | s | 0 | 737 |
126 | P2.8.1 | Czas zwłoki | s | 2 | 717 |
127 | P2.8.2 | Czas próby | s | 2 | 718 |
128 | P2.8.3 | Wybór funkcji startu | - | 0 | 719 |
129 | P2.9.1 | Aktywacja PID | - | 0 | 163 |
130 | P2.9.2 | Wartość zadana dla regulatora PID | - | 0 | 322 |
131 | P2.9.3 | Wybór wielkości rzeczywistej | - | 0 | 334 |
132 | P2.9.4 | Wzmocnienie PID | % | 1 | 118 |
133 | P2.9.5 | Czas zdwojenia PID | s | 2 | 119 |
134 | P2.9.6 | Czas wyprzedzenia PID | s | 2 | 132 |
135 | P2.9.7 | Skal. wart. rzecz. min. | % | 1 | 336 |
136 | P2.9.8 | Skal. wart. rzecz. max. | % | 1 | 337 |
137 | P2.9.9 | Inwersja wart. błędu | - | 0 | 340 |
138 | P2.9.10 | Częstotliwość uśpienia | Hz | 2 | 1016 |
139 | P2.9.11 | Opóźnienie uśpienia | s | 0 | 1017 |
140 | P2.9.12 | Poziom przebudzenia | % | 2 | 1018 |
141 | P2.9.13 | Poziom przebudzenia-funkcja | - | 0 | 1019 |
142 | P2.10.1 | ilość napędów dodatkowych | - | 0 | 1001 |
143 | P2.10.2 | Opóźnienie startu nap. dod. | s | 1 | 1010 |
144 | P2.10.3 | Opóźnienie stopu nap. dod. | s | 1 | 1011 |
145 | P2.10.4 | Aut. zmiana. kolej. napędów.(autochange) | - | 0 | 1027 |
146 | P2.10.5 | Autochange-czas zmiany kolejnosci | h | 1 | 1029 |
147 | P2.10.6 | Autochange-max il. prac napędów | - | 0 | 1030 |
148 | P2.10.7 | Autochange-max f nap. reg. | Hz | 2 | 1031 |
149 | P2.10.8 | f startu nap. dod. 1 | Hz | 2 | 1002 |
150 | P2.10.9 | f stopu nap. dod. 1 | Hz | 2 | 1003 |
151 | P3.1 | Wyb. miejsca sterowania | - | 0 | 125 |
152 | R3.2 | Zadawanie f z panelu | Hz | 2 | - |
153 | P3.3 | Zadawanie z panelu kierunku obr. | - | 0 | 123 |
154 | R3.4 | Przycisk STOP | - | 0 | 114 |
155 | R3.5 | Wart. zad. dla PID | % | 2 | - |
156 | R3.6 | Wart. zad. 2 dla PID | % | 2 | - |
Poprzedni | Spis treści | Następny |
Skrócona instrukcja obsługi panelu operatorskiego regulatora wody powrotnej Simatic w ZEC Modlin | Rejestrator parametrów sieci energetycznej Diris Am |